(最終更新日:2023-12-28 09:39:45)
  ハン ソウ
  潘 聡
   所属   京都産業大学  経済学部 経済学科
   職種   准教授
業績
■ 学会発表
1. 2021/08/28 Direct Distribution, MultilateralContracting, and Complete Foreclosure(The European Association for Research in Industrial Economics (EARIE) Annual conference 2021)
2. 2021/07/08 Direct Distribution, MultilateralContracting, and Complete Foreclosure(Econometric Society Australasian Meeting)
3. 2021/07/01 Direct Distribution, MultilateralContracting, and Complete Foreclosure(2021 China Meeting of the Econometric Society)
4. 2021/06/26 Direct Distribution, MultilateralContracting, and Complete Foreclosure(Asian Meeting of the Econometric Society)
5. 2021/06/05 Direct Distribution, Multilateral Contracting, and Complete Foreclosure(Canadian Economics Association Conference 2021)
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■ 著書・論文歴
1. 2023/11 論文  The Bright Side of Outside Market Entry with Manufacturer Encroachment Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review 180(2023) (共著) 
2. 2023/09 論文  Personalized Pricing with Heterogeneous Mismatch Costs Southern Economic Journal  (共著) Link
3. 2020/10 論文  Competition between Branded and Nonbranded Firms and Its Impact on Welfare Southern Economic Journal 87(2),pp.647-665 (単著) Link
4. 2020/12 論文  Firms' strategic delegation with heterogeneous consumers Journal of Economics 131(3),pp.199-221 (共著) Link
5. 2019/01 論文  Manufacturer's direct distribution with incumbent retailer's product line choice Economics Letters 174,pp.136-139 (単著) Link
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経歴
■ 学歴
1. 2014/04~2017/03 大阪大学 経済学研究科 博士課程修了 経済学博士
■ 職歴
1. 2022/04~ 京都産業大学 経済学部 経済学科 准教授
2. 2020/04~2022/03 京都産業大学 経済学部 助教
■ 主要学科目
マーケティング、ビジネスエコノミクス
■ researchmap研究者コード
B000371195
その他
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2018/04~  Online vs. Offline Competition and Consumer Search: A Theoretical Approach 若手研究 
2. 2015~2016  新興市場参入戦略の産業組織理論による接近 特別研究員奨励費 
■ ホームページ
   https://sites.google.com/site/pancongecon/
■ 受賞学術賞
1. 2016/12 大阪大学社会経済研究所 森口賞入選 (Supplier Encroachment and Consumer Welfare: Upstream Firm’s Opportunism and Multichannel Distribution)
2. 2016/07 2016 Asia Pacific DSI Conference Best Theoretical Research Paper Award (Retailer’s Product Line Choice with Manufacturer’s Multichannel Marketing)
■ 現在の専門分野
産業組織論, 経営の経済分析 
科研
■ 科研費研究者番号
30807425
■ 外部研究者ID
orcID https://orcid.org/0000-0002-8334-9093