研究者データベースシステム
( お問い合わせは,研究機構・研究支援担当まで )
検索画面
研究概要
研究概要
業績
著書・論文歴
経歴
学歴
主要学科目
所属学会
その他
現在の専門分野
研究キーワード:第二言語習得、英語教育、スピーキング、
(最終更新日:1000-01-01 00:00:00)
オガワ チエ
OGAWA CHIE
小川 知恵
所属
京都産業大学 文化学部 国際文化学科
職種
准教授
研究概要
■
研究概要
◆研究課題
1)タスクを活用した英語教育についての研究
2)英語・日本語の語用論的能力におけるスピーキング評価研究
◆研究概要
1)英語スピーキングとタスクについての研究
2)英語・日本語の語用論的能力におけるスピーキング評価研究
3)教員養成・言語教師感情に関する研究
業績
■
著書・論文歴
1.
2024/03
論文
日本語口頭テストの相互行為能力測定:多相ラッシュモデルを用いて 総合学術研究所所報第 (18) (単著)
2.
2024/01
論文
動画を用いた実況的ナレーション・タスクの効果的な使用方法における工夫とその実践 中部地区英語教育学会紀要 53 (共著)
3.
2022/02
論文
CAF indices and human ratings of oral performances in an opinion-based monologue task Language Testing in Asia 12(4) (単著)
4.
2021/12
論文
Revised 4/3/2 Task: Fluency Training with Formulaic Language in the EFL Classroom The Journal of ASIA TEFL (単著)
5.
2021/08
論文
Analyzing Japanese university English teachers’ self-efficacy to teach online. Communities of teachers & learners. 1,pp.81-90 (共著)
6.
2021/03
論文
Online Teaching Self-Efficacy – How English Teachers Feel During the Covid-19 Pandemic Indonesian TESOL Journal 3(1),pp.1-17 (共著)
7.
2020/08
論文
Teaching ideas of improving oral performances through formulaic language instruction. JALT SIG Vocab, Vocabulary Learning and Instruction 9(2),48-54頁 (単著)
8.
2019/08
論文
A One-Semester Form-focused Intervention on the Development of Speaking Proficiency (単著)
9.
2019/02
論文
Low-proficiency university students’ perceptions of pretask planning and their monologue task performances Proceedings of the TBLT in Asia 2018 Conference. 16-25頁 (単著)
10.
2017/04
論文
A case study of form-focused intervention on speaking development. New Direction in Teaching and Learning English Discussion 5 (単著)
11.
2016/11
論文
Examining the effects of types of pretask planning on oral performances. 38(2),pp.97-118 (単著)
12.
2016/04
論文
Development of speaking fluency with model input and peer-check activity New Direction in Teaching and Learning English Discussion 4 (単著)
13.
2015/04
論文
Fluency activity with function phrases. New Direction in Teaching and Learning English Discussion 3,pp.147-156 (単著)
14.
2014/04
論文
Examining for the 3/2/1 minutes fluency activity. New Direction in Teaching and Learning English Discussion 2,pp.128-134 (単著)
15.
2013/09
論文
Teachers’ reflective learning through a teacher study group: Teachers’ beliefs of task-based language teaching JACET 言語教師認知研究会 研究集録 2013 pp.78-100 (単著)
16.
2012/03
論文
外国語活動小中連携についての教員意識調査 新学習指導要領に対応した英語教育-小中のかけはしとなる理論と実践 191-203頁 (単著)
5件表示
全件表示(16件)
経歴
■
学歴
1.
2012/09~2019/08
Temple University Education (Concentration in Applied Linguistics) 博士課程修了 Ph. D in Education
2.
2008/08~2010/08
University of Hawaii at Manoa 修士課程修了 MA in Second Language Studies
■
主要学科目
国際文化演習I,II, 英語科教育法、アカデミック・リーディング、留学フォローアップ、教職実践演習
■
所属学会
1.
JACET
2.
JALT
3.
日本言語テスト学会
4.
2024~
関西英語教育学会
その他
■
現在の専門分野
外国語教育 (キーワード:第二言語習得、英語教育、スピーキング、)