研究者データベースシステム
( お問い合わせは,研究機構・研究支援担当まで )
検索画面
業績
学会発表
著書・論文歴
経歴
主要学科目
所属学会
その他
現在の専門分野
研究キーワード:第二言語習得、英語教育、スピーキング、
(最終更新日:2023-09-03 19:31:40)
オガワ チエ
OGAWA CHIE
小川 知恵
所属
京都産業大学 文化学部 国際文化学科
職種
准教授
業績
■
学会発表
1.
2023/06/25
動画を用いた実況的ナレーション・タスクの効果的な使用方法.(中部英語教育学会)
2.
2023/05/13
Exploring under-researched areas: TBLT in non-university settings(JALT PANSIG 2023)
3.
2023/02/05
L2 Learners’ Use of Strategies in a Role-play Task(JALT Hokkaido)
4.
2022/07/09
Examining Learners’ Pragmatic Competence in L2 Japanese(The 21st annual PanSIG conference)
5.
2022/03/15
Conceptualizing and measuring EFL speaking communicative adequacy for Japanese university students(56th RELC International Conference)
6.
2021/08
Form-focused Intervention on the Development of Japanese University Students' Oral Performances(AILA 2021)
7.
2021/05/15
Assessing Speaking Tasks: How can teachers evaluate students’ speech more effectively?(JALT PANSIG 2021)
8.
2021/05
How can teachers better self-manage themselves when teaching online?(JALT Kyoto)
9.
2020/11
Online English teaching self-efficacy(JALT 年次大会 オンライン)
10.
2020/11
Survey analysis of teachers’ self-efficacy for teaching English online(2020年度 JACET関西支部大会)
11.
2020/09
Analyzing teachers’ perceptions for teaching English online(JACET中部支部第35回大会)
12.
2019/08
Assessing oral performances in a monologue speaking task(EURO SLA)
13.
2019/08
The effects of explicit and implicit form-focused instruction on development of CALF and communicative adequacy(TBLT Conference)
5件表示
全件表示(13件)
■
著書・論文歴
1.
2022/02
論文
CAF indices and human ratings of oral performances in an opinion-based monologue task Language Testing in Asia 12(4) (単著)
2.
2021/12
論文
Revised 4/3/2 Task: Fluency Training with Formulaic Language in the EFL Classroom The Journal of ASIA TEFL (単著)
3.
2021/08
論文
Analyzing Japanese university English teachers’ self-efficacy to teach online. Communities of teachers & learners. 1,pp.81-90 (共著)
4.
2021/03
論文
Online Teaching Self-Efficacy – How English Teachers Feel During the Covid-19 Pandemic Indonesian TESOL Journal 3(1),pp.1-17 (共著)
5.
2020/08
論文
Teaching ideas of improving oral performances through formulaic language instruction. JALT SIG Vocab, Vocabulary Learning and Instruction 9(2),48-54頁 (単著)
6.
2019/08
論文
A One-Semester Form-focused Intervention on the Development of Speaking Proficiency (単著)
7.
2019/02
論文
Low-proficiency university students’ perceptions of pretask planning and their monologue task performances Proceedings of the TBLT in Asia 2018 Conference. 16-25頁 (単著)
8.
2017/04
論文
A case study of form-focused intervention on speaking development. New Direction in Teaching and Learning English Discussion 5 (単著)
9.
2016/11
論文
Examining the effects of types of pretask planning on oral performances. 38(2),pp.97-118 (単著)
10.
2016/04
論文
Development of speaking fluency with model input and peer-check activity New Direction in Teaching and Learning English Discussion 4 (単著)
11.
2015/04
論文
Fluency activity with function phrases. New Direction in Teaching and Learning English Discussion 3,pp.147-156 (単著)
12.
2014/04
論文
Examining for the 3/2/1 minutes fluency activity. New Direction in Teaching and Learning English Discussion 2,pp.128-134 (単著)
13.
2013/09
論文
Teachers’ reflective learning through a teacher study group: Teachers’ beliefs of task-based language teaching JACET 言語教師認知研究会 研究集録 2013 pp.78-100 (単著)
14.
2012/03
論文
外国語活動小中連携についての教員意識調査 新学習指導要領に対応した英語教育-小中のかけはしとなる理論と実践 191-203頁 (単著)
5件表示
全件表示(14件)
経歴
■
主要学科目
国際文化演習I,II, 英語科教育法、アカデミック・リーディング、留学フォローアップ、教職実践演習
■
所属学会
1.
JACET
2.
JALT
3.
日本言語テスト学会
4.
~
International Pragmatics Association
その他
■
現在の専門分野
外国語教育 (キーワード:第二言語習得、英語教育、スピーキング、)