研究者データベースシステム
( お問い合わせは,研究機構・研究支援担当まで )
検索画面
業績
学会発表
著書・論文歴
経歴
学歴
職歴
教育上の能力
所属学会
その他
現在の専門分野
研究キーワード:Interest, Motivation, Reading, Speaking, TESOL, Teaching English as a Second Language
(最終更新日:1000-01-01 00:00:00)
アイズウィック ジョン アラン
EIDSWICK JOHN ALAN
アイズウィック ジョン アラン
所属
京都産業大学 共通教育推進機構
職種
准教授
業績
■
学会発表
1.
2017/03
Interest and confidence in real and imagined L2 speaking events(TESOL international conference 2017)
2.
2015
Using Think-Aloud Protocols and Rasch Analyses to Develop and Validate a Questionnaire Investigating Contributions of Situational Interest on L2 Reading(American Association of Applied Linguistics conference)
3.
2014
A Bayesian Alternative to Traditional Statistics in L2 Research Analyses.(17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics (AILA).)
4.
2014
Influences of Topic Choice and Interest on L2 Journal Writing.(17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics (AILA).)
5.
2013
Influences of Writing Medium on L2 Writing Quality(39th International Japan Association of Language Teachers (JALT) Conference)
6.
2013
L2 Writing: Influences of Choice and Interest.(39th International Japan Association of Language Teachers (JALT) Conference.)
7.
2012
Choice and Interest in L2 Writing(38th International Japan Association of Langauge Teachers (JALT) Conference.)
8.
2012
ER in the Classroom and Beyond: Practical Applications from Research(Kobe JALT Event)
5件表示
全件表示(8件)
■
著書・論文歴
1.
2022/09
論文
Metacognition and Interest in Language Learning 8(9),pp.35-42 (単著)
2.
2018
論文
The effect of topic interest and choice in second language journal writing Writing and Pedagogy (共著)
3.
2017/10
その他
今をキャッチ 言語習得について 京都産業大学図書館報 Lib 44(2),14-14頁 (単著)
4.
2017
その他
Review of the book Input and experience in bilingual development JALT Journal 39(2),pp.203-205 (単著)
5.
2012
論文
A Bayesian alternative to null hypothesis testing Shiken Research Bulletin 16(1),pp.2-14 (単著)
6.
2012
論文
Components of pre- and post-reading interest in graded readers Extensive Reading World Congress Proceedings (1),pp.68-70 (共著)
7.
2012
論文
Using reading circles to blend independent study with in-class peer interactions Extensive Reading World Congress Proceedings (1),pp.145-147 (共著)
8.
2011
論文
Attitudes and affect toward peer evaluation in EFL reading circles The Reading Matrix (11),pp.89-101 (共著)
9.
2011
論文
Genre interest and reading recall in graded readers Annual Research Report of the Language Center, Kwa Eidswick, J. (2011). Genr(14) (単著)
10.
2011
論文
Judging books by their covers and more: Components of interest in graded readers The Language Teacher 35(3),pp.11-18 (共著)
11.
2010
論文
Anticipated interest and graded readers Extensive Reading Journal 3(3),pp.4-7 (共著)
12.
2010
論文
Interest and prior knowledge in L2 reading comprehension JALT Journal 32(2),pp.149-168 (単著)
5件表示
全件表示(12件)
経歴
■
学歴
1.
2005/09~2014/06
Temple University, Japan 言語科学研究科 博士課程修了 Doctorate of Education (Ed. D,)
2.
2002/01~2005/06
Temple University, Japan 言語科学研究科 Teaching English as a Second Language 修士課程修了 Master of Education
3.
1997/08~1999/08
University of Arizona English Language and Literature 卒業 Bachelor of Arts
4.
1995/08~1997/08
Pima Community College
■
職歴
1.
2014/04~
京都産業大学 共通教育推進機構 准教授
2.
2011/04~2014/03
甲南大学 国際言語センター 常勤講師
3.
2008/05~2011/03
関西学院大学 言語教育センター 常勤講師
■
教育上の能力
●作成した教科書、教材
1.
2007
Complete tactics for the TOEIC test. Tokyo: Seibido.
■
所属学会
1.
JALT
2.
TESOL
その他
■
現在の専門分野
キーワード:Interest, Motivation, Reading, Speaking, TESOL, Teaching English as a Second Language