研究キーワード:strategy use, teachability, cultural influence, motivation, attitude, attribution theory, individual differences
    (最終更新日:2022-07-15 11:56:20)
  ゴーベル ピーター   GOBEL PETER
  ゴーベル ピーター
   所属   京都産業大学  文化学部 京都文化学科
   職種   教授
業績
■ 学会発表
1. 2021/12/16 A Fresh Look at Technology Acceptance in Online Learning(GLoCALL Virtual Conference 2021)
2. 2021/06/02 Revisiting Technology Acceptance and Learner Engagement in Online Learning(Joint Internationl Conference on ELT)
3. 2019/11/08 Evaluation of a Mobile Peer-Evaluation System for In-Class Presentations(CELDA)
4. 2019/10/01 57. Japanese EFL learners’ use of online translation as a dictionary substitute in academic writing classrooms(ELex 2019)
5. 2017 Digital storytelling and educational contexts: Investigating the factors of culture, student attitudes, and planning conditions.(CALL 2017)
全件表示(54件)
■ 著書・論文歴
1. 2021/08 論文  Possible Impact of Overseas Study on Language Ability and Motivation to Study English English Language Teaching 14(9),pp.32-38 (共著) 
2. 2019/11 論文  Evaluation of a Mobile Peer-evaluation System for In-class Student Presentations  pp.405-408 (共著) 
3. 2019 論文  Implementing a Mobile Peer-evaluation System for In-class Student Presentations Context Specific Computer-assisted Language Learning pp.137-153  
4. 2019 論文  プレゼンテーション授業における学習者相互評価モバ イルアプリ使用とそれに対する学生の意識について 【研究機構】総合学術研究所 (14)  
5. 2018 論文  The Introduction of a Peer-Evaluation App for In-Class Presentations IADIS International Conference for Mobile Learning pp.168-172 (単著) 
全件表示(54件)
経歴
■ 学歴
1.
(学位取得)
テンプル大学 修士(教育学)
2.
(学位取得)
テンプル大学 博士(教育学)
3.
(学位取得)
不明 Master of Education
4.
(学位取得)
不明 Doctor of Education
5. ~2001 Temple University TESOL
全件表示(10件)
■ 所属学会
1. European Second Language Association
2. Japan Association of Language Teachers
3. Teachers of English to Speakers of Other Languages
4. Thailand TESOL
その他
■ 研究課題・受託研究・科研費
1.   Use and Acquisition of Listenter Communication Strategies  
2. 2005  cultural difference and student attribution  
■ 現在の専門分野
教育学 (キーワード:strategy use, teachability, cultural influence, motivation, attitude, attribution theory, individual differences)