ギリス フルタカ アマンダジヨアン   GILLIS FURUTAKA AMANDA J
  ギリス フルタカ アマンダ ジョアン
   所属   京都産業大学  外国語学部 英語学科
   職種   教授
発表年月日 2003/11/23
発表テーマ Creative Approaches to Bilingual Education
会議名 JALT International Conference 2003 Keeping Current in Language Education
主催者 Japan Association for Language Teaching (JALT)
学会区分 全国学会
発表形式 シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)
単独共同区分 共同
国名 日本
開催地名 Granship conference Center , Shizuoka
開催期間 2003/11/21~2003/11/24
発表者・共同発表者 Michael Furmanovsky, John Dennis, Louise George Kittaka, Amanda Gillis-Furutaka
概要 Many parents of bilingual children send their children to local schools. This allows the children to make neighborhood friends and and usually leads to Japanese literacy and the ability to function in Japanese society. This decision, however, often means that the non-Japanese parent will have limited opportunities to provide a linguistic, educational, and cultural counterweight to everyday Japanese school life. The four parent panelists a variety of innovative responses to the contradictions inherent in this situation.