ギリス フルタカ アマンダジヨアン
GILLIS FURUTAKA AMANDA J
ギリス フルタカ アマンダ ジョアン 所属 京都産業大学 外国語学部 英語学科 職種 教授 |
|
発表年月日 | 2016/11/12 |
発表テーマ | Flipping Points: Mental Switching from L2 to L1 |
会議名 | FAB 10 International Neuro-ELT Conference in Macau |
主催者 | FAB 10 International Neuro-ELT |
学会区分 | 国際学会 |
発表形式 | 口頭(一般) |
単独共同区分 | 単独 |
国名 | マカオ |
開催地名 | University of Macau, Macau |
開催期間 | 2016/11/12~2016/11/13 |
発表者・共同発表者 | Amanda Gillis-Furutaka |
概要 | The presenter explained her research into when and why Japanese students switch from reading and thinking in English (their L2) to thinking in Japanese (their L1) when reading graded readers at or below their English level. She explained the multiple factors that trigger this and the role that working memory plays in comprehension and information storage in the L1 and L2. |