ギリス フルタカ アマンダジヨアン
GILLIS FURUTAKA AMANDA J
ギリス フルタカ アマンダ ジョアン 所属 京都産業大学 外国語学部 英語学科 職種 教授 |
|
発表年月日 | 2018/03/10 |
発表テーマ | Ways to ensure your students are actively engaged when reading in class |
会議名 | Kita Kyushu JALT Chapter Meeting |
主催者 | Kita Kyushu JALT Chapter |
学会区分 | 地方学会 |
発表形式 | 口頭(一般) |
単独共同区分 | 単独 |
招待講演 | 招待講演 |
国名 | 日本 |
開催期間 | 2018/03/10~2018/03/10 |
発表者・共同発表者 | Amanda Gillis-Furutaka |
概要 | This presentation drew on principles derived from brain science research to provide examples of in-class reading activities that keep all students actively engaged. Six important elements for catching and sustaining students' interest are: Emotion, personalization, student choice, variety and novelty, challenge, and the use of multiple senses. Activities were demonstrated that include these elements and the participants tried them out. |