ギリス フルタカ アマンダジヨアン   GILLIS FURUTAKA AMANDA J
  ギリス フルタカ アマンダ ジョアン
   所属   京都産業大学  外国語学部 英語学科
   職種   教授
発表年月日 2014/02/22
発表テーマ Why do EFL learners translate into their L1 when reading
会議名 10th International Qatar TESOL Conference: Promoting a Culture of Reading
主催者 Qatar TESOL
学会区分 国際学会
発表形式 シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)
単独共同区分 共同
国名 カタール
開催地名 College of the North Atlantic-Qatar Doha, Qatar
開催期間 2014/02/21~2014/02/22
発表者・共同発表者 Thomas Robb & Amanda Gillis-Furutaka
概要 This workshop explained the research findings of the presenters about why Japanese students enrolled on an Extensive Reading program frequently translate from English into their L1 when reading graded readers at the language level. This was followed by discussion of whether Arabic-speaking students may encounter similar problems and ended with suggestions for how to reduce reliance on the L1 when reading easy texts in the target language.